AbbieNZ.reismee.nl

Van Christchurch naar Mount Cook

Ik zit even met mijn beentjes omhoog na een wandeldag, dus tijd voor een update.

Zaterdag 28 februari:

Nog even wat foto's in mijn blog gezet, want ik ben toch vroeg. Bij het uitchecken blijkt Allan te hebben gebeld. Hij wil nog even afspreken om wat foto's te maken. We spreken om 12.00 af, zodat ik daarvoor nog even naar het museum kan. Na het museum en de fotosessie spring ik om 12.45 op de motor. Ik neem de West Coast Road ri Mount Hutt. Het is een autoweg, dus best vlot en druk. Pas na 100 km, na Darfield, wordt de route mooier. Om op een gegeven ogenblik, na een bocht en zonder waarschuwing een helling van ruim 15% te hebben. Fotowaardig, er ligt hier een enorm dal.

Bij Bushside tijd voor koffie. Ik ga naar Geraldine voor de nacht, zo beslis ik tijdens de koffie. En een wijziging van route: na Geraldine ga ik via Lake Tekapo naar Mount Cook. Daarna weer ri de East Coast.

In Geraldine ben ik blij dat ik een tentje en slaapzak mee heb. Ik heb niet gereserveerd, dus alle andere betaalbare bedden zijn vol. Ik kom op de camping terecht. Maar slaap zalig. Het tentje is erg eenvoudig op te zetten. Dit is mijn eerste nacht in mijn tentje, het bevalt nu al.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!