AbbieNZ.reismee.nl

eerste keer Auckland

Op zaterdag gaat het van Coromandel naar Thames (spreek uit als tèhms). Het is druk op de weg! Veel mensen zijn vroeg vanwege ANZAC Day, ter herdenking van het einde van de Eerste Wereldoorlog. Een combi tussen 4 en 5 mei, hier doen ze het op een dag. Maar het is evengoed een mooie route met onderweg een regenboog. Moet geluk brengen denk ik.

Bij Miranda stop ik bij een vogelreservaat voor wadvogels. Er loopt een dame met een telescoop en ze vertelt me wat er te zien is. Leuk al die Engelse namen van vogels, maar ze hebben veel van de soorten die we in NL ook kunnen zien.

In Auckland is het even zoeken, maar ik had het allemaal redelijk goed voorbereid. Het is natuurlijk lekker druk hier, toch vind ik het hostel zonder veel problemen. Weer een hostel met veel vaste gasten, maar een leuke en jonge groep. Ze hebben het gezellig met elkaar, maar maken net zo makkelijk contact met "nieuwkomers". Des te bijzonder is het meisje dat al in mijn kamer is. Ik hoor haar bellen naar huis, ze heeft heimwee. Maar komt de hele dag de kamer en bed niet uit... Alleen maar bezig met haar mobiel en laptop, geen contact met anderen. Tja, dan zou ik het ook niet naar mijn zin hebben.

Zondag verken ik de stad. Ik neem de bus naar het centrum en ga natuurlijk met de lift omhoog in de Sky Tower. Lunch op 182 meter hoogte met 360 graden uitzicht over de stad. Bijzonder! Met een kaart en stadswandeling speel ik tourist en loop ik via Albert Park en langs het museum terug naar het hostel.

En nu, het is half 2, breekt eindelijk de zon door. Dus ik ga mijn schoenen aantrekken en het museum van binnen bekijken. Doe ik ook nog wat vandaag. De foto's bij dit verhaal volgen vanavond. Iedereen een fijne Kingsday!!

X Abinda

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!