AbbieNZ.reismee.nl

Wai-o-rapu Thermal Area

Dinsdagochtend vertrek ik vanuit Rotarua richting Taupo. Ik ben op tijd voor de eruptie van de Lady Knox Geyser. Dus op naar Wai-o-rapu Thermal Area. De Geyser wordt met behulp van een goedje tot uitbarsting gebracht. Dat is dus waarom de Geyser, onafhankelijk van zomer- of wintertijd, altijd om 10.15 uur haar water omhoog spuit. Daarna bezoek ik het vulkanisch park. Er is een leuke en makkelijke wandeling uitgezet,langs allerlei kraters, stoomgaten, modderpools en overig vulkanisch natuurschoon. De kleuren zijn ongelooflijk: oranje, grijsblauw en gifgroen. En het is tijdens de wandeling lekker weer. Terug in het bezoekerscentrum betrekt de lucht en even later komt er hagel naar beneden... Ik wacht nog even met op de motor te stappen. Wat een weer, het ziet wit van de hagel. Dit weer houdt iets langer dan een half uur aan. Hierdoor ben ik later op pad dan gepland en ik besluit tot Taupo te rijden en daar een hostel te zoeken. Mijn tent reist nog met me mee, maar zal niet meer gebruikt worden deze trip.

In Taupo probeer ik 's ochtends olie bij te vullen,maar ik krijg de bout van het reservoir niet los. Broerlief lastig gevallen, maar ik heb inderdaad wel de juiste dop te pakken. Helaas niet het juiste gereedschap mee. Matt, de receptionist van het hostel, lukt het ook niet. Pfff dat is wel goed voor mijn ego! Hij verwijst mij naar de overkant van de straat. Daar werkt een vriend van hem bij een bandencentrum. En vriend heeft wel het juiste stuk gereedschap. Hij helpt me meteen even. Ja, er moet olie bij! Nu weet ik ook hoeveel per 1000 km, maar voorlopig kan ik weer lekker verder.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!