AbbieNZ.reismee.nl

Abel Tasman Kajak

Op zondag 29 maart heb ik een heerlijke dag gehad op het water. Langs de kust van Abel Tasman National Parc gekajakt!

In een tweepersoons kajak, waarbij ik bij onze gids Sanch in de kajak werd ingedeeld. Klein groepje, slechts 6 mensen inclusief gids, dus 3 kajaks. We peddelen eerst om Tonga Island heen, waar baby seals (zeehonden) zitten. Je ruikt ze eerder dan dat je ze ziet... Daarna met de stroom mee langs de kust. Ik had verwacht dat het zwaarder zou zijn, maar het valt me echt alles mee. De lunch op het strand van Mosquito Bay (wat z'n naam gelukkig geen eer aan doet) is perfect verzorgd. De paar spetters regen in de middag hinderen niet. Echt erg leuk en een mooie dag gehad. 's Avonds speelt NZ tegen Australië de finale van wereldbeker cricket. Dit is een beetje als Nl tegen Duitsland met voetbal. Ik ga een biertje en maaltijd halen in de pup aan de overkant van de camping. Terreinwerker Graham probeert mij wat cricket regels uit te leggen.... Onbegonnen werk! Maar het is wel gezellig en het eten en bier lekker. Nieuw Zeeland verliest, maar ik zie de wedstrijd niet uit. Duurt 7 uur, zo'n game...Pfff ;-)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!