AbbieNZ.reismee.nl

Queenstown en omgeving

Na terugkomst uit Doubtful Sound, besluit ik om verder te trekken. Ik ga van Te Anau en Queenstown met een Ferry uit 1880, een stoomschip. Ik heb de ticket geboekt. Het is te ver om in één keer te rijden, want ik vertrek natuurlijk pas in de middag. Onderweg is een camping. Nou ja camping... een vrij kampeer plek. Met dixi, waterpunt en vuurhaard. Ik zet toch mijn tentje op, in de buurt van drie andere reizigers. We hebben een leuke avond samen bij het haardvuur. Het is hier stil, donker en de hemel is helder. Wat een sterren zeg, prachtig. Maar tjonge, wat is het Brrr koud 's nachts!! Het is tegen vriespunt. Daar is mijn slaapzak niet voor geschikt. Ik lig in twee lagen kleding en mijn motorpak ligt over mijn slaapzak. Het is improviseren ;-)

De volgende dag gaat het verder over de gravel naar de Ferry. Ik moet een tweetal beekjes / stroompjes oversteken. De eerste gaat prima.. De tweede is helaas iets breder en vooral ook iets dieper. Dit blijkt mijn motortje helaas niet aan te kunnen... die begint te pruttelen. Ik hou hem helaas niet en (gelukkig net aan de overkant), ga ik onderuit. Au! Dat komt hard aan. Maar geen schade, een fietser helpt me om de motor op z'n wielen te zetten en (iets rustiger) vervolg ik mijn rit. De Ferry heb ik gemist, maar gelukkig mag ik de latere oversteek nemen.

In Queenstown logeer ik in een hostel en kom ik Deborah en Louise opnieuw tegen. Met hun heb ik leuk contact gehad in Doubtful sound. Deborah is erg lief voor me, zo na mijn val. We verblijven beide 2 nachten in dit hostel.

Na Queenstown ga ik richting Glenorchie. Een mooie route. In Glenorchy ben ik 1 nacht gebleven. Heb een leuke route gereden en een korte wandeling gemaakt naar een aantal filmlocaties van Lord of the Rings. Het zijn niet heel veel kms. Vervolgens aan het einde van de middag weer richting Queenstown. Want richting Glenorchie is een "no exit road" en het plaatsje was zo klein dat er helemaal niets te halen is. En natuurlijk heb ik verder geen eten of voorraden meer bij me.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!