AbbieNZ.reismee.nl

Milford Sound

Ondertussen alweer een paar dagen verder en zowel naar Milford Sound als Doubtful Sound geweest. Donderdag werd ik lekker op tijd opgehaald voor Milford. Ik heb mooi voorin de bus gezeten, naast chauffeur Reece. Maar een beetje balen was het wel.... Wat een fantastische motorweg is dit zeg! En ik zit in een bus.... :-/ hmmm.

Maar Reece heeft van alles te vertellen over het gebied en de natuur. En we stappen ook meerdere malen uit. Eerst worden we bij de Mirror Lakes gedropt, we krijgen 15 minuten van Reece. Als we langer nodig hebben, kunnen we de volgende dag, zelfde tijd weer instappen en hebben we dus 24 uur en 15 minuten. De Mirror Lakes zijn niet echt die hele heldere spiegel, maar evengoed leuk. Vervolgens stoppen we bij Monkey Creek. Ik krijg van Reece het advies om nog wat slokken water te nemen en de rest weg te gooien. Dan kan ik mijn fles vullen met het water uit de kreek... Echt heel schoon hoor, zegt Reece nog. Zelf vult hij ook zijn fles. Oké ik volg zijn voorbeeld! Ik ben trouwens niet de enige, er staat gewoon een rij! Erg lekker en heerlijk fris water trouwens. Na nog een wandeling. In The Casm zijn we na 2 uur en via de prachtig bochtige weg (gelijk aan de Timmelsjoch voor de motorrijders onder ons...) komen we bij Milford Sound. De cruise is werkelijk fantastisch. Wat is het hier mooi! Watervallen, ruige natuur, leuke gids en ook nog een lekkere lunch. Het weer zit ook mee. Later gaat zelfs de zon schijnen. Ik ben wel blij met mijn nieuwe jas, want het waait pittig. We doen ook het Discovery Center aan. Hier hebben ze een cilinder gebouwd die tot 10 meter onder het waterniveau ligt. De vissen kijken naar jou. Leuk! Wat een prachtige dag was dit zeg. En een foto's !!! Ik maak er meer dan 250 deze dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!