AbbieNZ.reismee.nl

Omaru

Vanuit Mount Cook gaat het terug naar de oostkust, naar Omaru. Ik verlaat de SH83 om langs de Waitaki Stuwmeren te rijden. Mooie route, weinig verkeer, goed wegdek en prachtige vergezichten. Je ziet zoveel meer als je van de doorgaande wegen af gaat! Bij Duntroon ontmoet ik Christine en Rico. Ook zij gaan naar Omaru en staan daar op een camping aan de haven. Omaru is bekend om zijn pinguins en op de camping aan de haven nestelen ze. Maar eenmaal in Omaru is die camping aan de haven mij veels te koud. De camping heeft geen beschutting en geen cabins. Ik slaap op een andere camping, in een cabin. 's avonds op pad om pinguins te spotten. De beestjes komen bij schemer aan land, overdag zijn ze op zee. Helaas zie ik er weinig. Twee kuikens bij de haven. Wel ontmoet ik leuke mensen.

Woensdag eerst Omaru in om foto's te maken. Wat een leuk plaatsje is dit. Daarna via een leuke route naar Dunedin. Ik kom in Portobello uit. op een schiereiland bij Dunedin. Mooi hier! Weer in mijn tentje, het is redelijk weer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!