AbbieNZ.reismee.nl

De oostkust

Zaterdag gaat de route van Ohakune via de Taihape-Napiers Road naar eindpunt Napiers. Deze weg is een tip van motorrijdster Fiona en ik ben blij met haar tip. Op mijn kaart staat de weg nog aangegeven als deels gravel, maar ondertussen is de weg geheel geasfalteerd. Werkelijk weer een lekkere motorroute. En dat is te merken ook, want ik word door meerdere motoren ingehaald. Dit is ook de eerste dag van vijf tour dagen op rij. Gewoon een paar dagen heerlijk motorrijden! Van Napier (leuke art deco plaats) gaat het via de Pacific Coast Tourist Route naar Gisborne.

Gisborne is een bekende wijnstreek. En het is heerlijk weer en een leuke plaats. Dus ik doe hier een wijnproeverij bij het Wijninformatiecentrum. Toppunt van Genieten!

Van Gisborne naar het meest oostelijk gelegen punt en Hicks Bay. Van Hicks Bay naar Whakatane en daarvandaan naar Wgangamata. Per dag zo'n 200 tot 250 km en lekker genieten van de uitzichten, bochtige wegen en het moois dat Nieuw Zeeland heeft aan natuur.

In Whangamata verblijf ik bij een ouder stel thuis, Joe en Noeline. Ik heb ze ontmoet op het zuideiland, in Wanaka, boven Queenstown en daarna nogmaals op de camping in Murchinson. Toen kreeg ik ook de uitnodiging om zeker te bellen als ik in de buurt was. En dat heb ik gedaan! Best wel even spannend om te vragen of de uitnodiging nog staat en of het uitkomt. Maar het kwam uit en ik was welkom. Dus na 5 lekkere tour dagen, ben ik vandaag in de auto rond gereden om de omgeving hier te zien. Leuk! Joe is Nederlander, maar in 1952 naar New Zealand verhuist. Hij vind het leuk om af en toe wat Nederlands te spreken. Hilarisch dat hij Nederlandse uitdrukkingen in het Engels vertaalt voor Noeline. Ik geniet, Joe en Noeline zijn zo gastvrij en vriendelijk. Heerlijk.

Morgen ga ik op naar Coromandel. Ik heb de route voor de komende week al zo'n beetje uitgestippeld. Volgende week zondag (3 mei) heb ik afgesproken bij Camilla. We hebben een deal voor de motor, dus ik hoef de motor niet op de lokale marktplaats te zetten. En Camilla brengt me ook nog terug naar Auckland, op 6 mei. Het einde komt in zicht! Maar ik heb nog een ruime week om te toeren en het uiterste noorden te bezoeken.

Reacties

Reacties

Tine van Heerwaarden

Wat een mooie verhalen weer Abinda! Tjee meid, je maakt wel iets mee zeg. Groetjes. (Ps. ik mis je wel hoor) Tine

Sandra Brau

Mooie verhalen en foto's, zo zijn we er toch ook een beetje bij!

Groetjes en dikke kus!
Sandra

Anita

Eindelijk ben ik erop...op jouw prachtige site. Ik wens je nog fantastische avonturen. Liefs Anita

rosan

Geniet nog van je laatste dagen. Fijn dat je de motor al kwijt bent.

pascal

Wat gaat de tijd snel hé als je het naar je zin hebt ;-)
Ik moet toegeven dat we je nu toch wel missen hoor, net wel weer ff met je geskyped, de mannen vonden het ook erg leuk om je weer ff te zien en te spreken.
Heel veel plezier nog en we zien je snel weer

Marian

Wat fijn dat je je motor al kwijt bent, scheelt een hoop gedoe. Geniet nog van je laatste dagen Abinda!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!