AbbieNZ.reismee.nl

Jarig en verandering van plan

Dank jullie wel voor alle verjaardagswensen, zowel hier, via Whatsapp als per mail. Facebook heb ik nog niet bekeken... Het is toch wel apart om in een andere tijdzone jarig te zijn, maar daardoor lijkt de dag extra lang te zijn :-).

En op mijn verjaardag ben ik beland in Rotorua, een wijziging van plan en route. Dat is vanwege het weer. Ik zou naar Tongariro National Park, maar het is geen goed weer voor de wandeling.

Dus heb ik besloten om eerst naar Rotorua te rijden. Dan ga ik van daar uit via Taupo naar Tongariro. Want voor de wandeling (Tongariro crossing) wordt pas goed weer vanaf woensdag voorspeld. Dus ik heb een leuk hostel geboekt in Rotorua voor twee nachten. Onderweg bij een uitkijkpunt blijkt dat ik de juiste beslissing heb genomen. Vanaf dit uitkijkpunt zou je Mount Tongariro moeten kunnen zien.... Alleen maar wolken! Maar ik rij droog vandaag, dus geen klagen. Rotorua staat bekend om haar warmwaterbronnen. En dat is in de hele plaats te ruiken! Gelukkig niet enorm sterk, maar je ruikt overal de zwavel (eieren). Er zijn bronnen in het park. De Polynesia Spa is de bekendste en goed aangeschreven. Omdat het mijn verjaardag is, ga ik kijken of ik vandaag nog een lekkere behandeling kan krijgen... Dat lukt helaas niet meer, ze zijn de rest van de dag volgeboekt. Ik spreek af voor maandagochtend. Ik hoef nu dus niet het badhuis in, dat komt ook maandag wel. En ik heb geen zin om te koken op mijn verjaardag. Ik kom bij het restaurant "Pig and Whistle" uit. Gevestigd in het voormalig politiebureau, dus ik snap de naam. Hier kies ik voor een overheerlijke Pork Bellie met een NZ beer. Het eten is zalig, maar ik krijg het niet allemaal op. Wel een goede keus, al zeg ik het zelf :-P.

En maandag dus een relaxverwendag. De warmwaterbaden zijn lekker, vooral omdat het regent. De behandeling is heerlijk. Eerst een schrub, daarna massage waarbij ook gebruik wordt gemaakt van waterstralen. Dit is wel een cadeautje voor mezelf. Ik plaats wat foto's van de Spa op mijn blog. Dat mag hier gewoon, foto's maken in een spa.

Dinsdag gaat de route via de Thermenroute naar het Tongariro National Park. En dan hopen dat het weer een beetje meewerkt. Het komt nu weer met bakken uit de hemel.

Reacties

Reacties

Diana

Hoi Abinda

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Volgens mij heb jij het nog onwijs naar je zin op deze mooie reis! Geniet er nog van!!

Tate Ton

Weer prachtige foto s en verhaal super

Philip Hulstede

Wat een begin van je mooie reis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!