AbbieNZ.reismee.nl

Wanganui en New Plymouth

Het is vandaag vrijdag 10 april en ik ben nu bijna een week op het noordeiland. Het regent pijpenstelen zoals wij dat zeggen, dus ik heb wel even tijd om mijn blog bij te werken... Helaas mag ik wel zeggen, want dit is de vierde dag op rij dat het onafgebroken regent. Mijn schoenen zijn na drie dagen rijden in de regen compleet doorweekt, het water liep er uit. Ze staan nu, gevuld met kranten, in het warme cv hok te drogen. De jas hangt in "the laundry", het washok. Vanwege de drogers is het daar ook lekker warm. Tot zover komt er nog weinig terecht van het betere weer op het noord eiland.

Het hostel van dinsdag op woensdag in Paraparaumu (ja, weer een leuke tongbreker) is gezellig en huiselijk. Ik ontmoet hier leuke mensen, waaronder een paar locals die hier, al dan niet tijdelijk, wonen. Gezellig! De aanspraak heb ik op de camping gemist. Op woensdagochtend regel ik alvast mijn bed voor de avond. Ik leer nog eens een keertje plannen! Haha. Ik heb de tijd, want ik hoef slechts naar Wanganui. Om in één keer door te rijden naar New Plymouth is te lang, wordt me gezegd... Dus een nacht in Wanganui. Het regent de hele weg, dus ik maak geen uitstapjes en geen foto's. In het hostel in Wanganui is geen plaats om mijn kleding te drogen... Het hangt buiten onder een afdak. Dat schiet niet op! Dus 's avonds haal ik het toch naar binnen. Zo druk is het niet, slechts 5 personen, dus van mij mag mijn kleding wel in de eetkeuken hangen om te drogen... Ik hoor van niemand commentaar. Of zou dat zijn omdat de rest al in bed ligt?

Wanganui is een plaatsje waar de Wanganui River in de oceaan stroomt. En langs de rivier ligt een prachtige motorweg. Omdat de rit naar New Plymouth slechts 2 tot 2,5 uur nodig heeft, wil ik wel even een extra tourtje maken. Van de eigenaars krijg ik een blik en de vraag of ik gek ben... Waar had ik dat eerder gehoord? Maar ik ben hier niet alleen om van A naar B te rijden. Leuk motorrijden is ook een doel. En het miezert alleen nog wat, dus ik ga op pad. Het is een rondje van 200km en inderdaad leuke uitkijkjes op een aangezwollen en snel stromende rivier. De weg weer smal en bochtig. Maar ook niet helemaal droog, dus weer geen foto's. Om 15.00 uur ben ik weer terug op mijn beginpunt. De 160km naar New Plymouth zijn makkelijk en snel. Met koffie en tankstop onderweg om weer een beetje warm te worden. Het is opgehouden met miezeren, het hoost! Onderweg ben ik langs een eenzame vulkaan (Mount Taranaki of Mount Egmont) in een verder vlak landschap gereden. Dat moet een prachtig gezicht zijn, maar de vulkaan blijft door de regen en mist verborgen...

En vandaag stond dus een wandeling rond diezelfde vulkaan op mijn lijstje...Het lijstje heeft de regen ook niet overleefd. Morgen is de verwachting dat het weer wat droger is. Dan rij ik de Forgotten World Highway naar Tongariro National Park. Daar wil ik de dagwandeling doen, maar of dat gaat lukken is nog even de vraag. Het weerbericht geeft woensdag pas een mooie dag aan voor die wandeling. En je hebt een heldere dag nodig wil je het moois van die wandeling kunnen zien... Wordt vervolgd dus. Nu eindelijk even droog, dus ik ga dit plaatsje maar eens verkennen.

Blog jullie later weer!! X Abinda

Reacties

Reacties

tante Ton

Weer een super leuk verhaal en mooie foto s.geniet er van ik geniet ook een beetje mee.????????????

Abbie@NZ

Abbinda wat een mooie verhalen gefeliciteerd met je verjaardag groet Truus

Rosan

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Rosan

De Tongariri, ook geweest maar niet gezien vanwege de mist en regen. Ik hoop dat het weer bij jou beter is.

Co Cardol

Lieve Abinda, mede namens tante Lenie van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van een mooie dag.

Peter

Ik weet nu zeker dat ik nog een keer terug moet. Wat een mooie foto's en wandelingen heb je tot nu toe al gemaakt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!