AbbieNZ.reismee.nl

Laatste dag op het zuideiland

Vandaag, zaterdag 4 april vertrek ik om 14.30 uur met de ferry naar Wellington en dit is dus mijn laatste dag op het zuideiland. Wat een prachtige weken heb ik hier gehad en wat heb ik veel gezien! Toch zonder echt veel kilometers te maken... In totaal tot nu slechts 3.300. Dat doe ik in Europa in 10 tot 14 dagen! Maar hier heb je binnen 100km weer een heel ander landschap. Goede, rustige wegen, prachtige landschappen en vriendelijke gastvrije mensen. Echt Genieten!!

Gisteren ben ik op advies van Nikki, de eigenares van Juggler's Rest naar Lochmara geweest, in baai in Marlborough Sound. Hier is een resort waar je kunt overnachten, een goed restaurant en natuurlijk kun je wandelen en kajakken... Ik kom op weg naar de Hilltop Look out George en dochter Airon tegen. We lopen samen omhoog. Een wandeling van 3 uur in totaal. Na de wandeling verwen ik mezelf door een massage te boeken. Zo...die schouders zitten vast... Erg lekker dus die massage! Lunch doe ik gezellig samen met Airon en George. Zalige Greenlip Mussels en een bijpassende locale witte wijn. Dit is vakantie!! Ook nog grandioos goed weer, dus perfect. Kajakken lukt helaas niet, alle eenpersoons kajaks zijn weg als ik daar ben. Ik besluit daarom dan maar even op het strand te gaan liggen. Geen Sandflies hier :-). Al met al een perfecte afsluiting van het zuideiland.

En dan is het op naar het Noordeiland. Nog 5 weken voordat ik in het vliegtuig stap om weer naar huis te gaan. Genoeg nog te zien en te doen... Als mijn motor straks volledig gepakt is, zal ik ook nog wat foto's plaatsen.

Maar voor nu: prettige Paasdag allemaal en tot blogs weer!

Reacties

Reacties

Heidi

Altijd met plezier je verhalen gelezen. We zijn benieuwd naar je belevenissen op het Noordeiland.

GENIET ervan!! -X-

Heidi en de rest

Ruud

wat "vervelend" weer om zo`n mooi verhaal te lezen. ;-)
En dan nu nog het andere eiland,nog meer van deze mooie verhalen,kan niet op.
We zien ze weer graag tegemoet.
Goede overtocht en tot blog / app
Have fun

Tante Ton

Een heel leuk verhaal door het goed te lezen straald het plezier van je schrijven af geniet er nog maar even van het is zo voorbij??????????????????

Co Cardol

Weer een prachtig reisverslag Abinda. Ik geniet er van en dat is natuurlijk ook de bedoeling. Het lijkt wel of ik achterop de motor zit, zo duidelijk beschrijf je alles en dan die mooie foto's er bij. Geniet er nog maar goed van hoor.

Johan Groot

Hoi kanjer, we hebben je wat foto-ruimte kado gedaan. Je bent daar straks jarig en nu kan je extra foto's posten. We volgen je, geniet ervan !!

Rosan

ik ben benieuwd naar je avonturen op het Noordereiland. Lekker genieten van de zwavelstank in Rotorua.Wai-O-tapu en Hell's gate zijn de moeite waard. In ieder geval wel veel aangenamer weer daar in het Noorden.

pascal

Hee zus, ik heb je afstand met google maps nog ff nagerekend maar volgens mij mis je 300km's (gniffel)
weer een geweldig verhaal en sluit me helemaal aan bij ome co, je schrijft het erg luek en het is elke keer weer een plezier om te lezen. dikke kus en knuffel van ons
P S &T

Tine van Heerwaarden

Hoi Abinda,

Je verhalen zijn echt heel leuk om te lezen. Alsof ik een beetje mee mag kijken bij alles wat je ziet en beleefd. Veel plezier ook nog op het Noord eiland. Ik kijk uit naar de foto's en verhalen. Groetjes Tine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!