AbbieNZ.reismee.nl

Punakaike en Pancake Rocks

Ik heb vandaag mijn blog weer bijgewerkt, met twee verhalen. De foto's volgen nog...

Ik ben nu aan de westcoast, in Punakaiki. Morgen trek ik verder naar Westport en van daar naar het noorden van het zuideiland, richting Nelson. Maar die verhalen volgen later weer.

Van Fox Glacier ben ik dinsdag via de SH6, de westcoastweg langs de kust naar boven gereden. Het blijven hier werkelijk prachtige motorwegen. Lekker bochtig en berg op berg af langs de kust. Ik eindig dinsdag in Punakaiki, bekend om z'n pancake rocks. Ik slaap weer eens in mijn tentje, de temperatuur is hier 's nachts aangenaam. De volgende dag hoor ik dat de Pancake Rocks het mooiste zijn tussen 14.30 en 16.30 uur. Om 15.30 is het hoog water... Dus ga eerst een stukje wandelen. Er zijn hier meerdere korte wandelingen in de omgeving. Maar de eerste wandeling maak ik niet eens af....ik ben gewoon moe.

Dus time out en relax. Naar de Pancake Rocks ga ik met de motor. Het is slechts 2km, maar ben blij dat ik de motor heb genomen... Het was weer heuvel op en af deze 2km. De rocks zijn leuk om te zien, na mijn verlate lunch met "Pancakes" natuurlijk. Erg lekkere verwennerij :-P

Dank jullie wel voor alle reacties, leuk om te lezen.

Lieve groetjes van mij

Reacties

Reacties

Henk

Ook leuk om jouw reisverhalen te volgen en de foto's te zien. Je houdt ons goed op de hoogte. ????

Groetjes.

Peter

Hoi Abinda,
Wat zie jij veel. En wij ook, doordat je er zo leuk over schrijft. Ik neem aan dat je ook nog Abel Tasman National Park gaat bekijken. En walvissen spotten vanuit Kaikoura? Ik weet niet wat je schema is, maar 2/3 van je tijd voor het Zuidereiland en dan 1/3 voor het Noordereiland is een goede verdeling. Groetjes en geniet ervan. Peter

marga

wat een wandeling, goed met die overnachting. ben heel benieuwd naar je fotos. succes met je pootje

Co Cardol

Door je duidelijke verslaglegging is het net of wij met jou mee reizen en wij krijgen een prachtig beeld van je reis door die prachtige foto's erbij. Blijf vooral lekker genieten.

Wilma

Heerlijk om even meegenomen te worden op je reis! Het klinkt allemaal super en de foto's maken het beeld compleet. Gister weer lekker gelopen op de baan, maar we missen je wel hoor! Maar wat je nu aan het doen bent is natuurlijk vele malen leuker dan rondjes lopen :-)

Johan Groot

Fantastisch al die belevenissen ! Soms denk ik terug aan ons weekend motorrijden in combinatie met noord scotland waar ik met de auto geweest ben. Geniet ervan !! Ik volg je biker !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!