AbbieNZ.reismee.nl

Copland track

Na Wanaka volg ik de SH6 verder naar de West Coast, met een paar korte wandelingen. In Haast aan de westkust kom ik Steve tegen. Hem heb ik eerder in Glenorchy ontmoet. Steve heeft mij over de Copland Track verteld, een bergwandeling die eindigt bij de hut met hot pools... Dat klonk eerder al interessant. Ik wil die wandeling wel doen. Het is er een met 1 overnachting, want het is 18km/7uur enkele reis. Één nacht gaat net met mijn kleine rugzak.

Steve gaat de wandeling zondag starten, dat is de volgende dag... Ik besluit mee te lopen, mits hij even wil wachten omdat ik mijn jarige neefje wil Skypen. Geen probleem!

Dus vanuit Haast trekken we verder naar Fox Glacier Township. Dat waren nog 125 km, dus een taaie motordag met 280km in totaal. Om 19.00 zijn we in Fox Glacier Township, waar we op het Holiday Parc verblijven. Ik doe boodschappen voor de 2 dagen dat we wandelen.... Pffff waar begin ik aan???

Zondag eerst Skype met jarige Tariq. Het is nog zaterdag thuis. Wat heerlijk om de mannen te zien en spreken. Ik mis jullie best!

Maar daarna starten we aan de wandeling. Het is echter niet gewoon wandelen, maar ook hike. Ik heb met stukken echt moeite. Snel vind ik een stok, boomtak, om me te helpen. Het is echt pittig. Maar ook mooi! Helaas ben ik zo dom geweest om maar 1 fototoestel mee te nemen.... Zonder de batterij op te laden. Dus na zo'n 10 foto's houdt ie er mee op. Het eindpunt bereiken we na zo'n 7,5 uur. Meteen omkleden en de hotpool in. Die zijn echt warm.. Het water dat opborrelt, is ongeveer 57gr. Dat wordt gelukkig gecombineerd met koud gletsjerwater. Er zijn verschillende pools, ze ruiken gelukkig niet naar zwavel. Maar na 20min ben ik er klaar mee... Ik word opgevreten door de Sandflies...mugjes iets groter dan onze fruitvliegjes maar steken dat ze doen... En jeuken... Mijn benen zien er niet uit! Na het etenvgaan we nog even terug voor de zonsondergang. Echt heel fraai.

De volgende dag weer terug. Zelfde route, dus ik weet wat me te wachten staat... Maar de terugweg gaat wel makkelijker. Helaas verstap ik me na zo'n 4 uur... Ik verrek mijn enkel, best behoorlijk. Steve stelt voor even te rusten en mijn schoenen uit te doen, maar dat moest maar niet.... Ik denk niet dat ik mijn schoen daarna nog aan krijg. Na even lopen, trekt de pijn gelukkig weg. Terug in het Holiday Parc blijkt de enkel wel dik te zijn. Maar het voelt niet heel slecht. Ik ben trots dat ik dit gedaan heb! En blij dat ik het niet alleen heb gedaan. Steve heeft me echt geholpen om deze track uit te lopen. Ook al heb je geen andere keus als je eenmaal bij de hotpools bent... Je moet weer terug haha.

'S avonds lekker uit eten en ik verwen mezelf met een perfecte steak bij The Last Kitchen. Wat een ervaring! Een track van 2 dagen met overnachting ergens in het midden van de bergketen.

Maar voorlopig alleen een paar kortere wandelingen. En weer eens wat km op de motor maken.

Reacties

Reacties

Ruud

Mooi verhaal weer,echt weer een om nooit te vergeten.
Ach de blauwe kleur weg op je been vliegjes prikken in de plaats ????
Maar goed dat je met 2 was op deze wandel/klim toch.

Have fun maar weer en sterkte me de km's op de motor.

Ruud

Tine van Heerwaarden

Jee klinkt spectaculair Abinda! Goed dat je het gedaan hebt. Enne, de foto's zitten toch wel in je hoofd!

Hartelijke groet, Tine

Tante Ton

Sper verhaal en foto s zo maak je heel wat mee kijk uit met je enkel????????

Rosan

Wat een mooi foto's van de hot pools. Maar wel een heftige wandeling zo te zien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!