AbbieNZ.reismee.nl

Alweer een week verder... Wanaka

Het is al ruim een week geleden dat ik voor het laatst heb geblogd. DrukDruk ;-), maar ook een periode in een gebied zonder enig bereik. In Glenorchy ben ik 1 nacht gebleven. Heb een leuke route gereden en een korte wandeling gemaakt. Dinsdagmiddag weer terug naar Queenstown. Daar trof ik het.... Saint Patrickday en giga druk. Ik had, geloof ik, het laatste bed in de stad. 'S avonds met twee gezellige Schotse meiden een borrel gedaan. Nee, geen Guiniss voor mij..

De volgende dag deze hectiek achter me gelaten en via Arrowtown (leuk plaatsje, past zou in een WildWest film...) en de prachtige Crown Range Road naar Wanaka gereden. De weg slingert meteen met allerlei haarspeldbochten een berg op. Bij een uitkijk zie ik zeker 40 Harley motoren de State Highway nr.6 naar Wanaka nemen.... Dat zijn duidelijk geen tourrijders.

Wanaka is meer een plaats voor mij. Gelegen aan een meer met leuke, relaxte horeca en een fijne sfeer. Ik heb op het Holiday Parc een cabin voor 2 nachten geboekt. Lekker, zeker na die drukte in Queenstown. De voorzieningen zijn tegenover mijn cabin, dus ik tref het. De donderdag kom ik erg traag op gang... Om 13.00 uur ga ik voor een korte wandeling de poort uit. De korte wandeling wordt uiteindelijk een heel stuk langer... Ik denk dat ik in totaal een km of 11 heb gedaan, 6 uur inclusief een pittige heuvel (Mount Iron). Op dit moment lijkt het ook echt een berg. Maar de volgende dag blijkt het slechts een heuveltje te zijn. Bij terugkomst op het park, word ik door Kiwi Paddy uitgenodigd om mee te eten. Hij heeft een internationaal groepje verzameld. Paddy heeft mosselen gemaakt, Joan (Spaans) verse vis met citroen en tomaten uit de oven, Duitse Naomi zoete pompoen. Ik maak salade en Engelse Maddy zorgt voor brood. We hebben een feestmaaltijd!!

De volgende dag, vrijdag 20 maart, heb ik met Maddy afgesproken. We gaan samen Roy's Peak wandelen. Een pittige wandeling van 11 km en circa 7 uur. Het is een pittige wandeling omdat de Peak 1.578m hoog is. We liften naar de start, zo'n 7km buiten het dorp. En we worden wel heel snel meegenomen. We hoeven nog geen 10 minuten te wachten. Roy's Peak is prachtig! Al heel snel hebben we fantastische vergezichten. En we zijn nog niet eens halverwege. We doen er 4 uur over om de top te bereiken. En ik loop een blaar op :~( .. Maar wevziin aan elkaar gewaagd en het is, behalve gezellig, ook goed dat we samen lopen. We peppen elkaar op richting de top. Terug gaat een heel stuk vlotter. De lift regelen we onderweg naar beneden al, als een Duitse jongen ons inhaalt maar vervolgens met ons mee blijft lopen. Weer goed gewandeld, nu al 2 dagen achter elkaar. Ik slaap weer zalig na deze inspanning haha.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!