AbbieNZ.reismee.nl

Doubtful Sound

En de volgende dag, nota bene op vrijdag de 13e, staat Doubtful Sound op het program. De motor blijft op het Holiday Park staan. De tas staat er op, mijn motorkleding ligt achter de receptie. Om 11.35 word ik opgehaald en met de bus naar Manapouri gebracht. Daar stappen we op een boot om Lake Manapouri over te varen. Van de boot stappen we op een bus. Deze bus brengt ons over de duurste weg van Nieuw Zeeland, aangelegd voor het Power Station. En evengoed een gravelroad. En bij Deep Cove ligt ons cruiseschip. Een mooi schip ook, maar ik heb er niet eens een foto van. Op dit luxe schip verblijf ik een nacht. Wat een vooruitzicht!

En dan het fjord... Waar Milford prachtig was, is het hier overweldigend mooi. ZO groots, puur en indrukwekkend. Ik heb er minder foto's van dan van Milford, simpel omdat de grootse natuur hier zich minder makkelijk laat vastleggen op de gevoelige (maar digitale) plaat. We cruisen door het fjord naar de Tasman Sea. Daar wordt de zee ruiger, de wind harder. En er zijn Seals en Albatrossen. Op de terugweg varen we Crooked Arm in. Daar krijgen we de kans om te kajakken. Deze Arm is net zo groot als Milford Sound, niet voor te stellen. En ik, met 44 anderen, in een kajak. Wat heerlijk om te doen. Natuurlijk doen we maar een klein stukje, ongeveer 45 minuten. Warm werk... Bij terugkomst op de boot kunnen we een duik nemen in het fjord. Ik heb het warm en met de handen in het water viel de temp. wel mee... 15 graden blijkt het te zijn.....brrr best koud. Maar hé, ik heb gezwommen in Doubtful Sound!!

Hierna heerlijk een warme douche en dan is het tijd voor het diner. Na het diner lekker naar buiten, kijken hoe het donker wordt in het fjord. Na een heel gezellige avond volgt een korte nacht. De motoren worden om 6.30u gestart en het lijkt alsof ik vlak boven de motoren lig... Even douchen en naar het dek. Het is nog donker, maar langzaam komt de zon te voorschijn. Prachtig!. Het ontbijt Is, net als diner vorige avond, grandioos verzorgd. Na het ontbijt zien we dolfijnen. Ze zwemmen een leuke tijd met ons mee. Daarna varen we naar het einde van een arm en worden zowel de motoren als de generatoren van het schip stil gezet... Een stilte ervaring om de natuur te beleven. Het is heel bijzonder. Maar helaas komt ook hieraan een eind. Maar wat was dit fantastisch om te doen zeg, ik ben blij dat ik mezelf deze trip cadeau heb gegeven. Best nog een verhaal voor een stuk natuur waar je stil van wordt, zo mooi.

Reacties

Reacties

Tante ton

Wat een mooi verslag en dan al de foto s erbij super

Ruud

Wat n straf he? Je zelf zo'n kado geven ????
Mooi die flippers langs de boot en de rest mag er ook zijn.

Yv

Hey Stuitert, je vroeg je misschien al af, waar blijft die wijsneus nou? Maar je kent mij, ik ben meer een stille aanbidster. Erg fijn om zo over je schouder mee te mogen kijken, wat ben je heerlijk aan het genieten. Houden zo! En tja dat zelfs die mooie natuur jou niet stil krijgt......haha. Echt mega trots op jou. Een dikke knuf van Inge en Maaike en natuurlijk van mij. Al zou het alleen maar zijn om je zo af en toe een beetje warm te houden ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!