AbbieNZ.reismee.nl

Pinguïns bij Otago Peninsula

Allereerst: allemaal hartelijk dank voor de leuke reacties hier op mijn blog. Leuk om te lezen!

Donderdag doe ik de Albatros en Pinguins toer. Ik word om 15.45 uur opgehaald vanaf de camping. Dus eerst even de was....moet ook gebeuren tijdens mijn vakantie. Na Skype met broerlief stap ik om 12.15 op de motor voor een ritje over dit schiereiland. Bij Allans Beach loop ik het strand op en daar liggen twee zeeleeuwen bij de strandopgang. Wauw! Even verderop liggen er nog 2 en er komt er nog 1 uit zee ook. Dat zie je niet in Nederland. Verder een leuke route door een prachtig gebied. Wat is het hier mooi!

Als ik 's middags word opgehaald, gaan we eerst wadvogels kijken. De gids kan leuk en boeiend vertellen over alles wat we zien. Daarna naar het Albatros Center. Prachtig!! Wat een enorme vogels. Ze wegen 7 kg en hebben een spanwijdte van 3 meter. We zien ze ook vliegen, maar het blijkt lastig te fotograferen. Ze kunnen een snelheid halen van 120km p/u.

Hierna worden we naar Papanui Beach gebracht. Hier zien we de Yellow Eyed Pinguïns en zeeleeuwen. Na een wandeling ri Cape Saunders zien we de First Seal. Volgens mij "gewone" zeehonden, maar volgens onze gids is dit een heel bijzonder soort. Ook goed.

Een prachtige dag vandaag, veel gezien. Een aantal foto's heb ik toegevoegd.

Vandaag, vrijdag 6 maart, zou ik Dunedin verkennen. Helaas regent het, dus ik rij een paar rondjes met de motor. Het is een mooie stad... Wellicht een volgende keer. Ik neem een gravelroad naar W.... Falls. Wat ik dacht watervallen te zijn blijkt een gehucht. Wel in een prachtige omgeving. Maar helaas veel regen en dat op de gravelroad vergt behoorlijk aandacht. Maar alles gaat goed en ik kom zonder problemen bij Lawrence weer op het asfalt terecht. Dat hou ik zo tot Owaka waar ik 2 nachten op een camping aan het water sta. Morgen de Catlins verkennen... Nadat ik de motor wat heb gereinigd. Want regen en gravel geeft een bende. Gelukkig waren alle spullen droog ingepakt.

Tot later!

Reacties

Reacties

Peter

Hoi Abinda,
Heerlijk om te lezen. Het is net of ik zelf ook naar de pinguins, albatrossen en zeeleeuwen zit te kijken. En voor die Albatrossen moet ik dus nog een keer terug.
Groetjes, Peter

Tante Ton

Wat zie jij een hoop prachtige dingen en natuur schoon.geniet er van

Mo

Mooi verhaal weer Ab! Krijg zin in vakantie ervan!!
X Mo

Co Cardol

Het is erg leuk om te lezen dat je er zo van geniet Abinda. Blijf lekker zo schrijven en vooral heel veel genieten daar. Doe voorzichtig, vooral op die onverharde wegen.

Wilma

Klinkt allemaal te gek hoor! En de foto's maken het helemaal compleet. Lekker blijven genieten, xx

Ruud

Mooie dingen zie je daar en je bent en pas net, super hoor.
Tja die gedachte waterval naar n gehucht is dan weer jammer,is bijna het zelfde als :hotel du ville ;-)

Ik denk dat er wel wat mede lezers wel n beetje jalours zijn op jou trip daar.
Zo niet, ikke wel.
Geniet er van en zie nog veel meer moois.

Tot de foto's maar weer

Groeten Ruud

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!