AbbieNZ.reismee.nl

Motor gehaald

Ik merk toch iets van het tijdsverschil, want ik ben om 5 uur in de ochtend redelijk wakker. Dus even een snelle update..

Gistermorgen werd ik door Allan opgehaald vanaf mijn hostel. Eerst naar de bank om de betaling te regelen, toen door naar de A.A., (de Automobil Ass., zuster van onze ANWB) voor een verzekering. Hier niet wettelijk verplicht, maar wel gewenst door mij... Blij dat Allan mee is, de dame ratelt zo vlot in het NZ dialect dat ik haar niet volledig volg. Maar de verzekering is geregeld, voor een jaar. Met Refund als ik eerder het land uit ga. Fijn, want dat ben ik inderdaad van plan.

Daarna terug naar het motortje. Ik pas er met gemak op! Twee voetjes zonder problemen plat op de grond. Dat Allan, toch zeker 20cm groter dan ik, hier lekker op rondgereden heeft is mij een raadsel.. Daarna even in de wijk rond gecrosst. Hier is het lekker rustig en ruim op de weg. Ik heb me maar 1 keer vergist in de rijbaan. Heel even maar. Valt mee he?!

Vervolgens rijdt Allan voor om mij weer bij mijn hostel te brengen. Heel prettig. Jammer is dat hier bij het hostel geen P is en de motor mag niet op de stoep geparkeerd worden. Dat kan een boete betekenen. Maar twee blokken verder is ook een YHA hostel, daar mag ik wel parkeren. Dus zo gedaan, natuurlijk via een omweg door de stad.

Voor vandaag een route uitgestippeld naar de kust en een schiereiland hier in de buurt. Een rondje naar Lyttelton en Akaroa met wat heuvels en twee passen. Later meer, met foto's.

De route van Christchurch naar beneden tot Dubedin is ook al op de kaart aangegeven. Maar het Canteburry Museum staat ook nog op mijn lijstje, dus het kan zijn dat ik zaterdag pas tegen de middag uit de stad vertrek. De motor moet ook nog gepakt worden...

Nu eerst kijken of ik nog 2 uurtjes slaap kan pakken. Ik heb vakantie tenslotte, hoef niet om half 6 mijn bed al uit. Voor de lezers in Nl.: fijne avond en XvAb.

Reacties

Reacties

Peter

Leuk om je verslagen te lezen en je reis te volgen.
Dunedin heeft de steilste straat van de wereld. Ben benieuwd hoe dat gaat met de motor. En op een van die "landpunten" bij Dunedin zit een reservaat voor albatrossen. Helaas had ik toen tijdgebrek om daar naar binnen te gaan. Maar misschien kom jij daar wel.
Succes, rij voorzichtig en tot blogs.

Melinda

Lekker dat de motor bevalt!
Hoe zijn de wegen? Ben erg benieuwd naar de foto's.

xxx slaap lekker :)

Rosan

Vergeet de Yellow Eyed Pinguins niet bij Dunedin. Echt leuk om ze te zien waggelen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!