AbbieNZ.reismee.nl

Naar Christchurch

Na maanden is het dan zover. Broer, mams en de twee mannen komen mij zondag ophalen om naar Schiphol te brengen. Eerst inchecken en de bagage droppen. We gaan nog een hapje eten, maar ik heb weinig rust in mijn lijf... Het afscheid is best emotioneel en lastig. Ik ga jullie ook enorm missen!!

Nog even slenteren achter de douane en dan snel richting de gate. Drie uur van tevoren blijkt zo voorbij. Vooral omdat je een uur voor vertrek al bij de gate moet melden. Om vervolgens bijna twee uur te mogen wachten: vertraging. Maar genoeg te bekijken, dus ik verveel me niet.

De vlucht naar Dubai heeft wat turbulentie, maar verloopt prima. Ik zit naast een paar gezellige dames die in Dubai een weekje vakantie hebben. Op Dubai zie ik helaas weinig van de stad naast het vliegveld: smog en erg weinig tijd. We vertrekken van een gate aan de andere kant van het gebouw (30 min wandelen) en moeten ons daar binnen 45 min melden. Maar gelukt en ik zit op de vlucht die me via Bangkok en Sidney naar Christchurch brengt. Mijn buurvrouwtje heet Jana en zij gaat ook naar Christchurch. We hebben het meteen al gezellig. En na de -in onze ogen- overdreven controlles in Bangkok, helemaal. Als het in Bangkok al zo erg is, hoe zou het dan in Sidney en Nieuw Zeeland zijn? In Sidney gaat het gelukkig lekker relaxt. En leuke vluchthaven met een gezellig louncheplein. Dat vraagt om koffie! Ook hier een prachtig uitzicht vanaf het vliegveld. Nu op naar het laatste stukje, nog 3,5 uur vliegen. De vliegreis is mij alles meegevallen. Ik zag enorm op tegen een trip van 30 uur, maar het is goed te doen. Scheelt vast dat ik ook aan boord kan slapen.

Aangekomen in Christchurch gaat het inklaren hier ook redelijk soepel. Ik kom zonder vervelende vragen door de douane en ook mijn motorkleding en helm geven geen problemen... Na de afleveringen van Border Security, die ik als voorbereiding maar eens heb gezien, weer een meevaller!

Jana en ik stappen in dezelfde bus, maar zij slaapt in een ander hostel. Veel plezier tijdens je vakantie hier Jana. En daarna succes met je co-stage in Auckland. Ik hou je blog in de gaten, leuk!!

De kamer in YHA is klein, heel warm en bevat alleen een bed en een klein tafeltje. Zie de foto. Echt voor rugzaktoeristen. Daar had ik mijn tas natuurlijk niet op ingepakt. Zomerkleding helemaal onderop.. Na de welbenodigde douche lekker wandelend de stad in. En op zoek naar een eettentje. Wat is hier veel verwoest door de aardbeving.... Je ziet dat het een prachtige oude stad is geweest, maar rond heel veel gebouwen staan hekken en er zijn enorm veel gaten en bouwplaatsen in de stad. Na de wandeling en maaltijd lekker mijn bed in. Heerlijk geslapen en om 7.00 uur wakker.... dat voelt nog niet als een jetlag. Komt wellicht nog?!

De eerste vogel gezien in NZ: geen kiwi of ander inlandse bird.... "gewoon" een eend! Zo'n zelfde als in NL. En daarna een merel en een mus... hmmm daarvoor hoefde ik niet zo ver te reizen ;-)

Morgen mijn motor ophalen en vooral niet vergeten links te rijden.. het vervolg lezen jullie wel weer.

Reacties

Reacties

Mo

Leuk geschreven Ab! Lekker dat je er bent! Zooo ver weg...raar idee!

Sandra

Sluit me bij Mo aan! leuk geschreven, fijn dat de reis soepel verlopen is. En dan zo ver weg en toch ook weer zo dichtbij door je blog..... :-)

Esther

Hoi meis,
ben blij voor je dat de reis zo voorspoedig is gegaan.
Ik ben heel benieuwd hoe je motor eruit ziet.
heel veel plezier. gr Es

Rosan

Dat links rijden is wel een ding. Vooral bij het wegrijden na het tanken bijvoorbeeld. Die fout heb ik ook een keer gemaakt. Ben benieuwd wat je volgende stop is.

Toni Klaver

Hoi Abinda,
Wat leuk om je zo te volgen! Ik hou de berichtgeving goed in de gaten. Eindelijk op weg, wat zul je veel nieuwe dingen zien. Vast meer dan de gewone eend... Veel plezier.

Co Cardol

Leuk reisverslag Abinda. Nu kun je beginnen aan je tour. Kijk maar goed uit met het links rijden. Heel veel veilige kilometers. Hoeveel graden is het momenteel bij jou?

Wilma

Lekker dat je goed bent aangekomen! De tijd van genieten is begonnen, en een beetje opletten op de weg ook inderdaad :-). Laat door een leuke kiwi een foto van je maken op je motor, dan kunnen we even zien hoe blits je de eilanden over gaat. xxx

Ruud

Hoy Abinda,

Goed te lezen dat je het eerste deel van je reis hebt doorstaan met toch naar een andere gate lopen als dat je had verwacht in Dubai.
Je zal de brommer al wel hebben staan bij je hostal en klaar voor te gaan om de rest van land te gaan zien.
Tja dat aan de verkeerde kant rijden zal zeker opletten blijven,maar ook dat gaat je weer lukken. suc6 met het vervolg en we zien het vervolg wel weer op de side komen.
Groeten,veel fijne en veilige km`s (mile`s) Ruud

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!