AbbieNZ.reismee.nl

Voorbereidingen

Ergens in 2012 is het idee opgekomen om met de motor naar New Zealand te gaan. De wens om een langere rit met de motor te maken is er al jaren. Maar tot nu toe bleef het bij een wens. In april 2014 dan toch echt plannen gemaakt. Verlof gevraagd aan de werkgever en plannen gemaakt.

Ik had bedacht dat ik een motor vanuit Nederland zou meenemen. Dan weet je wat je hebt, kun je alvastmet het motortje rijdenen de spullen kunnen met de motor mee op het schip in plaats van in het vliegtuig. Zo bedacht, zo geprobeerd te regelen. De motor moet schoon zijn, zonder vloeistoffen en de kist mag geen hout bevatten. So far, so good. Ik kocht een Yamaha XT 350 uit 1993, een oud crossmotortje. Leuk dingetje met maar een nadeel: geen elektrische start. Het kickstarten heb ik niet onder de knie gekregen... Iedere keer een pittige work-out van drie kwartier en flink zweten, maar de motor wilde niet aan. Toen ik vervolgens met moeite een transporteur had gevonden die de motor rond 22 februari 2015 in New Zealand, Christchurch, kon afleveren, kwam het verhaal dat import ergens tussen de vier dagen en drie weken kon duren... OEPS

Undecided
.

Die drie weken past niet in de planning, los van het feit datde motor wat lastig wilde starten. Dus ben ik begin januari op plan B over gegaan: geen motor mee vanuit NL, maar op zoek naar een motor daar. Dat is gelukt! Ik heb een Yamaha XT250 uit 2011 gekocht.

Ik heb er zin in om op dit "brommertje" Nieuw Zeeland te gaan ontdekken. Ondertussen ook mijn laatste werkdag gehad. Helaas niet al mijn werk afgekregen,dus mijn collega's zullen af en toe nog wel even mopperen. Sorry jongens! En veel gezellige uitjes en etentjes gehad ter afscheid...Alsofik naar de andere kant van de wereld ga!

Wink

Van Sandra, Wilma en Anita het boek "Nieuw Zeeland" van Dolf de Vries gehad, van Melinda, Yvonne en Esther het SAS Survival Handboek. Deze twee boekensamen met de Lonely Planet van Paul en Rosan bieden genoeg houvast voor een fantastische trip door een prachtig land.

De volgende stap was om een blog te maken, zodat de thuisblijvers op de hoogte kunnen blijven. En dat is hierbij ook geregeld. Ik beloof niet dat ik dagelijks het blog bijwerk, maar ik zal proberen om in ieder geval wekelijks een update te delen.

Nu de tassen nog pakken en dan op zondag 22-2 in het vliegtuig naar Dubai.Om daarnavia tussenstops in Bankok en Sidney op dinsdag 24-2 in Christchurch aan te komen. De eerste nachten zijn geboekt. De reis daarna ga ik in het vliegtuig samenstellen. Moet tenslotte ook wat tedoen hebbenin die 30 uur reistijd.

groetjes, Abinda

Reacties

Reacties

Pascal

Ik ga je missen zussie.
Heb het volste vertrouwen in je dat je een onvergetelijke mooie reis gaat maken voor je zelf.
En wij, onze mama je broertje en je neefjes, zullen je uitzwaaien.
Groetjes ikke XXX

Peter

Hallo Abinda,
Succes met de laatste voorbereidingen en ga genieten van een mooie reis, mooi land, aardige mensen en unieke uitzichten. Zwemmen met Dolfijnen (Catlins) en Walvissen spotten (Kaikoura) waren twee van mijn highlights.
Groetjes en tot blogs
Peter

Marco Roosendaal

Succes en ik wens je ook vanaf hier een fantastische reis met onvergetelijke ervaringen.
Groetjes Marco,

PS Heb je de Haka al geleerd?

Rosan

Blog gevonden. We kunnen niet wachten op de eerste ervaringen en foto's.

Antoine

Ik wens je een onwijs gave tijd en heel veel veilige kilometers met net zo veel mooie indrukken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!