AbbieNZ.reismee.nl

Van Westport naar Kaiteriteri

Ik heb vandaag een rustdag genomen... Dus tijd om het blog tot vandaag bij te werken.

Donderdag trek ik weer verder. Tot Westport langs de kust via de SH6. Bij Cape Foolwind geniet ik in het zonnetje van een zalige "long black". Daarna rechtsaf het binnenland in richting het noordoosten. Weer genieten van prachtig bochtig asfalt, langs een rivier tussen de bergen... het wordt bijna saai Hahaha. Vlak voor Murchinson, mijn stopplaats voor de nacht, ligt de langste swingbridge van NZ. Natuurlijk een bezoekje waard.

De camping is geen aanrader (vind ik), hoewel het vorig jaar een awardwinnaar was... Smerige keuken, lawaaiig en ook nog prijzig. Goed dat ik hier maar 1 nacht blijf!

Wel lekker is dat de temperatuur beter wordt. Ook overdag. Dat levert ook een uitdaging op: hoe krijg ik die extra kleren in mijn koffers? Mijn wintervoering is uit mijn jas en ik draag nog maar 1 shirt. Dat zijn 3 extra dingen die in de koffers moeten... Het blijkt niet helemaal te passen... De wintervoering moet dan maar onder de binders van de blauwe tas. Kan ook, het is droog.

Onderweg blijk ik wat al te makkelijk te worden... Ik parkeer de motor voor een tankstop, stap af en.... De motor valt om!! Loopt de grond af, precies aan de kant waar mijn standaard NIET zit natuurlijk. Maar na de tas van de motor te hebben gehaald, heb ik hem toch snel weer op zijn banden staan. Blij dat ik een lichte machine heb! Helaas is mijn kofferrek op 1 punt los gekomen, de schroef is er uit. Die schroef vind ik weer en na het vullen van de tank zoek ik mijn gereedschap erbij. Dank je wel Broer voor de inbus ratel. De juiste maat inbus en met die ratel kon ik er goed bij plus kracht zetten. Het heet waarschijnlijk anders, maar je weet welk ding ik bedoel (je hebt hem nog gemaakt). Meteen ook alle andere koffers en bouten gecontroleerd. Ik word misschien nog eens handig... Maar ik ben in ieder geval ook trots dat het rek weer vast zit en dat ik het zelf heb gedaan. Overige schade, behalve wat krassen op de koffer, zie ik niet. Dus ik ga weer op pad. Maar na 2 km stopt de motor er mee... Wat is dit nu weer?? Even denken wat Joost me had verteld tijdens een sleuteldagje... De bougiekabel! Zit vast. Andere kabels? Geen idee... Ik probeer nogmaals, maar de motor geeft helemaal geen reactie. En dan zie ik het... Vast hilarisch voor de techneuten en andere motorrijders onder mijn bloglezers... Maar mijn gashendel is wat gedraaid, dus de kabels drukken de "dodemans knop" in. Ja en dan doet ie niets meer... Blondie!!

Pfff gelukkig zelf ontdekt en ook op te lossen. Weer een ervaring rijker. De rest van de rit gaat soepel en de motor snort weer als daarvoor. Mijn rit eindigt op een camping in Kaiteriteri, nabij het Abel Tasman National Parc. De boekingskantoortjes zijn al dicht, dus vandaag heb ik een rustdag. Ik kon wandelen, maar had geen zin... Kort ritje op de motor hier in de omgeving gedaan en een kajaktocht voor morgen geregeld. Morgen gaat de wekker, ik moet om 8.00 uur klaar staan... Mijn tas is al gepakt en ik heb er zin in! Dat wordt weer een verhaal voor een andere keer.

Groetjes, Abinda

Reacties

Reacties

Marijke

Mooie verhalen en belevenissen Ab! Erg leuk om je zo te volgen. Je komt op bekende plekken. Ik was er 17 jaar terug... Geniet!!

Mo

Mooi geschreven Ab!
Genieten daar!!

Ruud

Hele mooie foto's en top verhaal weer.echt om jalours op te worden.
Genieten in grote letters zal t zeker zijn !

Misschien ook even je gashandvat vast zetten voor t geval dat,en losser gaat zitten door het gebruik.

Toni

Ik blijf genieten van je verhalen en foto's, bedankt maar weer. Gr.

Tante Ton.

Weer een schitterend verhaal en buite dat verhhaal, die lunch ,ontbijt wat het ook mag zijn ziet er zalig uit????????????????????

Esther

Wat een mooie verhalen en foto's! Was wachtwoord kwijt maar nu volg ik je! Heel veel plezier!

Maik

Hey Monteur, Zo te lezen gaat het allemaal naar wens buiten een paar kleine om. De verhalen en foto's zijn top. Veel plezier en geniet ervan.

pascal

blij dat je de ratelschroevendraaier hebt kunnen gebruiken, heb je hem niet voor niets mee. Je bent goed bezig lieverd!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!