AbbieNZ.reismee.nl

Van Christchurch naar Mount Cook 2

Zondag 1 maart

Het heeft geregend, dus de tent moet even drogen. Maar als alles is ingepak, rij ik via de SH 79 naar Fairlie en Lake Tekapo. Lake Tekapo is niet zo blauw als anders, maar evengoed prachtig. Tuurlijk breng ik een bezoek aan de Church of te Good Shepherd. Aan het meer lekker even lunchpauze in het zonnetje. Best warm... Een paar toeristen nemen zelfs een duik in het meer. Vanaf Lake Tekapo neem ik de gravelroad naar Lake Pukaki. Eerst is het een steppe landschap, heel bijzonder. Maar na 20km uitzicht op Lake Pukaki. En deze is wel blauw!!

WauwWauwWauw wat mooi. Ik kan na iedere bocht wel blijven staan voor foto's. Zo mooi. Het gravel gaat ook met volle bepakking goed. Erg blij met deze banden.

Mount Cook Village is niet veel. Geen supermarkt, weinig middenstand, maar wel hostels, motels en hotel. En grandioze uitzichten op de bergen hier omheen. Ik heb 2 nachten gereserveerd bij YHA, dus geen tentje vandaag.

Vandaag maandag 2 maart heb ik een wandeldag. Maar eerst even lekker skypen met mijn lieve mams. Fijn om je even te zien en spreken. De wandeling gaat eerst naar Kea Point, vernoemd naar de grootste papagaai van NZ. Die zie ik niet trouwens. Daarna loop ik de Hooker Valley in. Een trip van ruim 1,5 uur (heen), maar zeker de moeite waard. Helaas zit het weer niet echt mee. Het regent af en toe en de wind is behoorlijk hard. Al met al ruim 6 uur gewandeld. Dus de voetjes zijn een beetje warm. Straks lekker uit eten en waarschijnlijk op tijd mijn mandje in vandaag. Morgen terug ri de oostkust. Hoe, dat moet ik nog even bekijken.

Reacties

Reacties

Mo

Klinkt mooi allemaal. Het hardlopen houdt je bij in de vorm van wandelen..!
Er ligt een boete op mijn bureau..VVAL Mijn schuld, in Wormerveer heb ik 12 km te hard gereden...
Naheffing van € 10.... :( Je zal wel schik hebben, ik schreeuwend die heenweg, en het overkomt MIJ!!

Rosan

Ik vind het wel stoer hoor die gravelwegen. Wij hebben destijds voor het asfalt gekozen. En wij hadden 4 wielen moet je nagaan. Doe wel voorzichtig!

Miranda

Je eerste week zit er al weer op. Volgens mij al heel veel mooie dingen gezien en beleefd. Nog heel veel plezier de komende weken. Geniet ervan.

Els de Jong

vandaag je reisgegevens van Marga gekregen en zitten lezen. wat een onderneming. je foto's zijn leuk, die van het meer prachtig. goede reis en wees voorzichtig. ik blijf je volgen.

Diana

Hoi Abinda
Leuk om je verhalen te lezen! Volgens mij is het daar prachtig en vliegt de tijd! Geniet ervan en veel plezier!!!

Willem en Ellie

Hy Abinda,

Geniet met volle teugen van al dat mooi's daar in NZ.
Wat je nu verteld en laat zien, brengt ons toch op de gedachte ook nog eens die kant uit te gaan.
Maar eerst onze keuken verbouwen.

Groetje en veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!